Bezalkoholowe popularniejsze

IT
opublikowano: 10-07-2008, 00:00

Według szacunków firmy Euromonitor International, w 2012 r. Polacy kupią 7 mld litrów napojów bezalkoholowych. Oznaczałoby to wzrost o 18 proc. wobec 2007 roku. Przeciętne wydatki Polaka na produkty z tej kategorii mają wówczas wynieść 115 euro rocznie (w ubiegłym roku było to 93,4 euro). Popyt na wodę butelkowaną ma wzrosnąć z około 2 mld l w 2007 r. do ponad 2,5 mld l w roku 2012. Jej sprzedaż ma napędzać m.in. rosnący popyt w ciągu całego roku, a nie tylko w okresach najwyższego zapotrzebowania. W ciągu pięciu lat wzrosnąć ma również sprzedaż mrożonej kawy i herbaty oraz napojów produkowanych na ich bazie — według prognoz Euromonitor International nawet o jedną piątą. W 2012 r. Polacy mają także kupować o 5 proc. więcej soków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: IT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy