Bezcenny jak Oscar

opublikowano: 26-02-2013, 00:00

Pieniądze idą za nagrodami

Na wiadomości z hollywoodzkiego Teatru Dolby żywo reagowali nie tylko nagrodzeni przez Akademię Filmową twórcy, ale również m.in. rynki. Kurs notowanego w Tokio Sony Pictures — dystrybutora filmów: „Django” i „Wróg numer jeden”, podskoczył od razu o 3,4 proc.

Ben Affleck, reżyser i odtwórca głównej roli w filmie
Ben Affleck, reżyser i odtwórca głównej roli w filmie "Operacja Argo" - nagrodzonym Oscarem dla najlepszego filmu (FOT. Bloomberg)
None
None

Nic dziwnego, skoro za filmami nagrodzonymi wczorajszej nocy Oscarem stoją nie tylko znakomici artyści, ale również ogromna machina produkcji i dystrybucji filmowej. Milionowe zyski, które filmy już przynoszą, rozłożą się między twórców, wytwórnie i dystrybutorów

Kto zyska na oskarowym sukcesie filmów

Time Warner (Nowy Jork, +0,5 proc.)

Najważniejszy Oscar, bo dla najlepszego filmu, powędrował w tym roku do twórców „Operacji Argo”, wyprodukowanego przez Smokehouse Pictures, a dystrybuowanego przez Warner Bros. Entertainment, należącej do Time Warner. Film zarobił już na świecie 206 mln USD.

Viacom (Nowy Jork, )

Należąca do Viacom Company Paramount Pictures - jedna z najstarszych wytwórni świata stoi za produkcją przegranego faworyta tegorocznych Oscarów, czyli filmu „Lincoln” Stevena Spielberga. Wyprodukowany przez Dream Works obraz o jednym z ulubionych prezydentów USA był nominowany w 12 kategoriach, a zdobył tylko dwie statuetki. Zarobił już 244 mln USD.

News Corp. (Sydney, +0,7 proc.)

Należące do korporacji Ruperta Murdocha studia filmowe 20th Century Fox wyprodukowały film nagrodzony w tym roku największą liczbą Oscarów: „Życie Pi”. Doceniono jego reżysera Anga Lee, muzykę autorstwa Michaela Danna oraz efekty specjalne. Jeszcze przed oskarowym sukcesem film świetnie się oglądał: zarobił na świecie 564 mln USD. Wytwórnia zarobi ponadto na dystrybucji „Lincolna”.

Comcast (Nowy Jork, +0,9 proc., właściciel Universal Pictures)

Nagrodzony Oscarami za charakteryzację i dla aktorki drugoplanowej brytyjski musical „Les Miserables. Nędznicy” podzieli swoje dochody (już 379 mln USD) między brytyjskie studio filmowe (Working Title Films) i amerykańskiego dystrybutora (Universal Pictures). Za wszystkim stoi jednak amerykański potentat medialny Comcast.

Sony (Tokio, kurs +3,4 proc.)

Należąca do Sony Pictures wytwórnia Columbia Pictures jest dystrybutorem dwóch nagrodzonych tegorocznym Oscarem filmów: „Wróg numer jeden” (za montaż) i „Django” (za scenariusz oryginalny i dla aktora drugoplanowego). Już przed oskarową galą miała powody do zadowolenia, bowiem oba obrazy oglądają się na świecie znakomicie. „Django” zarobił już 158 mln USD, zaś „Wróg numer jeden” — 90 mln USD.

Walt Disney (Nowy Jork, + 0,8 proc.)

Należąca do koncernu Walta Disneya wytwórnia Pixar zdobyła w tym roku już 27. Oscara za film animowany. Tym razem nagrodę wywalczyli twórcy „Meridy Walecznej”. Film zarobił dotychczas 535 mln USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Polecane