Bezpieczeństwo MSP czerpie z rynku Enterprise

GRZEGORZ SZAŁAŃSKI Product Manager Fortinet, Veracomp
opublikowano: 29-09-2015, 22:00

Nasilająca się aktywność cyberprzestępców powoduje, że firmy z sektora MSP w Polsce zmagają się z coraz większymi wyzwaniami.

KOMENTARZ

Z jednej strony mamy wzrastające wymagania obronne, z drugiej — ograniczone zasoby w zakresie budżetu i personelu. Zrównoważenie tych potrzeb musi odpowiadać podstawowym warunkom stawianym przez biznes, jakimi są zachowanie ciągłości pracy, ochrona danych wrażliwych i reputacji organizacji. Te wymagania nie różnią się znacząco od potrzeb największych firm. Również narzędzia hakerów są praktycznie te same. Nasuwa się zatem prosty wniosek, że narzędzia obronne muszą być podobnej klasy. Jak temu sprostać?

Z pomocą przychodzą rozwiązania firmy Fortinet, której strategia rozwoju produktów opiera się na dwóch filarach: konsolidacji systemów oraz maksymalnie szerokim wachlarzu technologii dla każdego sektora. Konsekwencją tego jest np. dostęp do tych samych baz zagrożeń, stron zainfekowanych oraz wzorców ataków bez względu na wielkość rozwiązania z jakiego korzysta klient. Pozwala to zbudować politykę bezpieczeństwa w oparciu o rozwiązanie regularnie testowane przez cenione niezależne laboratoria. To niezbędne kryterium doboru urządzeń bezpieczeństwa w przypadku największych organizacji staje się dostępne również dla MSP.

Kolejnym krokiem jest udostępnienie najbardziej zaawansowanych metod obronnych również w formie usług świadczonych na zewnętrznych serwerach producenta. Pozwala to przełamać barierę TCO, która niejednokrotnie ogranicza dostępność takich narzędzi nawet w dużych firmach. Dzisiaj każdy klient w walce z zagrożeniami APT może uzupełnić swoją politykę o analizę plików w SandBoxach FortiGuard Labs czy też zbudować zarządzaną zdalnie bezpieczną sieć Wi-Fi, gdzie dostęp użytkownika do internetu jest kontrolowany w oparciu o usługę w chmurze. Rozwiązania Fortinet charakteryzują się niezwykle elastycznym modelem rozbudowywania polityk bezpieczeństwa. Firma, która dzisiaj chroni styk z internetem rozwiązaniem FortiGate, jutro może wprowadzić politykę dwuskładnikowego uwierzytelnienia, w oparciu o tokeny, a wszystko z jednej konsoli administracyjnej. Otwarte pozostanie tylko pytanie, czy klient MSP chce czerpać z doświadczeń sektora enterprise?

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRZEGORZ SZAŁAŃSKI Product Manager Fortinet, Veracomp

Polecane