Głównym argumentem klientów e-sklepów jest wygoda — aż 79 proc. badanych wskazuje dostawę do domu, następnie duży wybór produktów, możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze, niższe ceny oraz oszczędność czasu. Ale najważniejszym czynnikiem warunkującym dalszy rozwój rynku zakupów on-line pozostaje ich bezpieczeństwo. W Polsce poziom zabezpieczeń realizacji e-transakcji jest jednym z najwyższych na świecie.
Kupujemy przez internet już niemal wszystko — od elektroniki po jedzenie. W dłuższym okresie największy wzrost spodziewany jest jednak w branży spożywczej i kulinarnej. W Polsce dynamiczny wzrost zamawiania jedzenia on-line może rocznie sięgnąć nawet 30-40 proc. Przemawiają za tym ważne dla klientów argumenty: wygoda w dostarczaniu do pracy lub domu w wyznaczonych godzinach, innowacyjne sposoby dostawy, np. paczkomaty, a także rosnąca jakość oferty e-sklepów.
PIOTR ŁAGOWSKI
menedżer platformy Foodpanda.pl