Bezpieczeństwo przede wszystkim

Anna Dermont
25-10-2005, 00:00

O tym, że dane firmy trzeba chronić — wiedzą wszyscy. Jak? To wiedzą nieliczni, m.in. spółka B3System, która na tej wiedzy nieźle zarabia.

Ponad pięć lat temu Mirosław Kaliński i Władysław Sędzielski zainteresowali się bezpieczeństwem komputerów i systemów informatycznych. Przez dłuższy czas zajmowali się informatyką i mieli spore rozeznanie w branży. Jeden z nich był prezesem spółki Apexim — jednego z największych integratorów sieciowych w Polsce, drugi dyrektorem działu IT w banku Pekao. W końcu postanowili przejść na swoje i w 2000 r. założyli firmę o nazwie B3System. Co ich do tego skłoniło?

— Niewiele firm zajmowało się bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych. Dlatego dostrzegliśmy szansę zaistnienia w tej branży — wspomina Mirosław Kaliński, prezes firmy B3System.

Szczęśliwy traf

Na początku spółka sprzedawała systemy zabezpieczeń czołowych producentów oprogramowania, m.in.: McAfee, Mks_vir i Symantec. Szło całkiem dobrze, ale trudno było otrzymać kredyt na rozwój spółki i kosztowne szkolenia u liczących się producentów. A bez szkoleń nie wchodziło w grę rozszerzanie oferty o kolejne rozwiązania. Mimo tych przeszkód już na początku działalności B3System obsługiwał poważnych klientów — firmy korporacyjne i instytucje.

W pierwszym roku działalności B3System nawiązał współpracę z dostawcą programów antywirusowych — firmą Network Associates, obecnie McAfee. Ta decyzja procentuje do dziś, bo umożliwia spółce obsługę firm mających do kilku tysięcy stanowisk komputerowych.

Obecnie baza klientów B3System liczy kilka tysięcy odbiorców. Są wśród nich największe polskie banki, firmy ubezpieczeniowe i operatorzy telekomunikacyjni.

B3System oferuje, m.in.: najważniejsze programy antywirusowe, kryptograficzne, zaawansowane produkty do szyfrowania, systemy do ochrony poczty elektronicznej, ruchu internetowego, a także wykrywania włamań, produkty do zarządzania informacjami i zabezpieczania danych. Pod koniec 2004 r. firma wprowadziła systemy Help Desk, wspomagające zarządzanie usługami IT w firmie, jak również dział Help Desk do wspierania procesów biznesowych. B3System prowadzi też bezpłatne szkolenia związane z obsługą oferowanego asortymentu.

W marcu spółka zmieniła siedzibę, z Puławskiej 509 na 352a, dwukrotnie zwiększając zajmowaną powierzchnię. Dzięki temu dysponuje obecnie m.in. własną salą szkoleniową do prezentacji i wykładów.

W przyszłym roku B3System chce wdrożyć system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001: 2000 oraz rozbudować działy techniczny i handlowy.

Dla kogo

Po produkty i usługi B3System sięgają zarówno wielkie firmy, jak i te z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

— To dla nas bardzo ważny odbiorca. Nasza analiza rynku wykazała, że małe i średnie firmy mają jeszcze wiele do zrobienia, jeśli chodzi o zabezpieczenia systemów komputerowych. Z myślą o ich obsłudze stworzyliśmy specjalny dział handlowy — mówi Mirosław Kaliński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Dermont

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Bezpieczeństwo przede wszystkim