Uchwalone w 2011 r. przepisy o SMS premium mają ograniczyć naciąganie klientów na usługi o podwyższonej opłacie. Jest jednak problem z ich wprowadzeniem, bo nie wiadomo, co dokładnie jest taką usługą.
— Nie jest jasne, czy SMS na cele charytatywne lub głosowanie w programie „Taniec z gwiazdami” też są objęte ustawą. Będziemy więc interpretować prawo bezpiecznie — mówi Cezary Albrecht z T-Mobile. Operatorzy narzekają, że zmiany w systemach informatycznych będą kosztowne i czasochłonne. Resort cyfryzacji wyznaczył termin na koniec maja.
— Operatorzy wdrażają rozwiązania tymczasowe, bo mają za mało czasu. Mamy nadzieję, że uda się przedłużyć vacatio legis — mówi Krzysztof Kajda z PKPP Lewiatan.
— Nikomu nie zależy na wprowadzeniu rozwiązań, które nie działają — mówi Małgorzata Olszewska z resortu cyfryzacji. Ministerstwo zapytało operatorów, ile może ich kosztować wdrażanie zmian. Z nieoficjalnych informacji wynika, że mowa o 50-70 mln zł.