BGŻ BNP Paribas goni cyfrowe trendy

opublikowano: 02-10-2018, 22:00

Polski bank tworzy platformę omnikanałową, która poprawi komunikację z klientami.

W zeszłym roku francuska centrala BNP Paribas przeznaczyła na cyfrową transformację należących do grupy banków około 3 mld EUR. Pieniądze trafiły m.in. do Polski. BGŻ BNP Paribas nie ujawnia, ile wyniosło dofinansowanie, ale jego znaczna część pokryła koszty realizacji jednego z kluczowych projektów — platformy omnikanałowej do komunikacji z klientami detalicznymi i mikroprzedsiębiorcami.Przetarg na dostarczenie rozwiązań systemowych wygrała holenderska firma Backbase, z której oprogramowania korzysta około stu instytucji finansowych — m.in. HSBC, Barclays, Credit Suisse, Fidelity, PZU i PostFinance.

Centrala BGŻ BNP Paribas, ul. Suwak, Warszawa
Zobacz więcej

Centrala BGŻ BNP Paribas, ul. Suwak, Warszawa fot. BGŻ BNP Paribas

— Dążymy do zintegrowania wszystkich kanałów komunikacji: bankowości internetowej, mobilnej, oddziałów stacjonarnych i call center. Dzięki temu kontakt z klientami będzie jeszcze bardziej transparenty, a ich potrzeby będą zaspokajane znacznie szybciej niż dotychczas. Spośród dziesięciu firm wybraliśmy tę, która zaoferowała najbardziej elastyczne rozwiązanie, umożliwiające rozbudowę o kolejne moduły — mówi Piotr Marciniak, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za bankowość internetową i mobilną klientów detalicznych w BGŻ BNP Paribas.

Niebawem rozwiązanie trafi do wyselekcjonowanej grupy klientów, która rozpocznie testy. Wdrożenie i operacyjne uruchomienie nastąpi najpóźniej pod koniec pierwszej połowy 2019 r. Zdaniem Piotra Marciniaka, bank zdecydował się na zakup gotowego rozwiązania, aby zaoszczędzić czas.

— Nie ma sensu za każdym razem wymyślać wszystkich elementów od nowa. Współpracując z firmą Backbase, możemy skorzystać z wielu sprawdzonych elementów,jednocześnie zachowując możliwość rozbudowania platformy o własne koncepty — wyjaśnia przedstawiciel BGŻ BNP Paribas.

Cyfrowa transformacja banku to kwestia niecierpiąca zwłoki. BGŻ BNP Paribas od kilku lat jest w stanie permanentnej konsolidacji — obecnie łączy się z Raiffeisenem. Inne sprawy były na drugim planie, o czym świadczy m.in. to, że polskie banki już korzystają z rozwiązań omnikanałowych, a BGŻ BNP Paribas dopiero się tym zajął. Efektem ma być też nowa wersja bankowości internetowej, ujednolicona z aplikacją mobilną.

 

OKIEM EKSPERTA

Omnikanałowe korzyści

TOMASZ LEŚ, starszy menedżer produktu w Asseco Poland

Wiele instytucji finansowych w Polsce już dzisiaj ma rozwiązania omnikanałowe, a kilka wdrożeń zakończy się niedługo. Nasze banki często są stawiane za wzór, bo ich świadomość w tym zakresie jest dużo większa niż innych. Asseco ma autorski system omnikanałowy, który w ostatnich latach wdrożyło w wielu bankach w Polsce, m.in. Raiffeisenie i SGB. Nasz system wdrożyliśmy też za granicą. Omnikanałowość stała się tak popularna, bo to wygoda dla klienta, który swobodnie wybiera porę i sposób dostępu do banku, wszędzie mając wysoki standard obsługi. Banki natomiast dzięki rozwiązaniom omnikanałowym więcej wiedzą o tym, co i kiedy klient robi w danym kanale oraz czego w danym momencie potrzebuje. To umożliwia skuteczniejsze i trafniejsze dotarcie do nich z ofertami, a w rezultacie — większą sprzedaż.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / BGŻ BNP Paribas goni cyfrowe trendy