Do końca 2018 r. bank zamierza zdobyć ponad 5 proc. udziału w rynku kredytów i depozytów, obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów do około 55 proc i zwiększyć ROE do około 10 proc.
"Bazą do skutecznej realizacji strategii jest zakończenie procesu integracji operacyjnej Banku BGŻ S.A. z BNP Paribas Bankiem Polska S.A. do końca 2016 roku, a także połączenie prawne Banku BGŻ BNP Paribas S.A. z Sygma Bankiem Polska S.A. w połowie tego roku" - podano w komunikacie.
Cztery równorzędne filary strategii to:
- koncentracja na kliencie;
- wsparcie klientów korporacyjnych w ich międzynarodowej ekspansji;
- zintegrowany bank uniwersalny;
- oparcie usług na technologii cyfrowej w każdym segmencie działalności.
"Rok po połączeniu dwóch banków, jesteśmy coraz bliżej ukończenia procesu integracji. Jednocześnie jesteśmy gotowi, aby w połowie bieżącego roku połączyć się z Sygma Bankiem Polska. Fuzja z Sygma Bankiem Polska wzmocni naszą działalność w obszarze consumer finance. Uznaliśmy, że to dobry moment do aktualizacji strategii rozwoju naszego zintegrowanego Banku. Połączenia, o których wspomniałem znacząco umacniają naszą pozycję rynkową - należymy do grona największych banków w Polsce pod względem sumy bilansowej i liczby klientów. W niektórych obszarach, jak np. sektor agro czy międzynarodowa bankowość korporacyjna, jesteśmy liderem pod względem udziałów w rynku. Jednocześnie mamy świadomość wyzwań stojących przed sektorem finansowym i aby nadal móc się rozwijać musimy koncentrować się na dalszej poprawie efektywności, która przyniesie pozytywne efekty dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy" - mówi Tomasz Bogus, prezes banku.
Więcej w komunikacie BGŻ BNP Paribas
http://www.bankier.pl/wiadomosc/BANK-BGZ-BNP-PARIBAS-SA-Bank-BGZ-BNP-Paribas-S-A-oglasza-aktualizacje-strategii-na-lata-2016-2018-informacja-o-glownych-celach-Strategii-7359452.html