Białoruski Tajfun wzmocni Atlasa

Anna Bytniewska
opublikowano: 29-09-2009, 06:41

Dzięki zakupowi potentata białoruskiej chemii budowlanej polski producent zwiększy sprzedaż o 160 mln zł.

Atlas, jeden z największych producentów chemii budowlanej w Polsce, rozbudowuje potencjał na wschodzie Europy. Tym razem "spółka pod skrzydłami bociana" kupiła na Białorusi producenta chemii budowlanej, firmę Tajfun z Grodna plus należącą do niej kopalnię piasku. W dwa lata na jej modernizację i rozwój produkcji Atlas i Tajfun przeznaczą około 4 mln USD. Potwierdziły się więc poniedziałkowe doniesienia "PB".
Obiecujące perspektywy

— Tajfun to nie tylko lider rynku białoruskiego, ale jeden z największych prywatnych producentów zapraw budowlanych w tej części Europy. Jego przychody ze sprzedaży w 2008 r. wyniosły 84 mld BLR, czyli około 39 mln USD. Ta inwestycja pozwoli Atlasowi znacząco wzmocnić pozycję na rynkach wschodnich. Warto pamiętać, że między gospodarkami Białorusi, Rosji i Ukrainy brak barier w przepływach towarowych — podkreśla Henryk Siodmok, prezes Atlasa.

Sam rynek suchych zapraw na Białorusi ma rosnąć zgodnie z prognozami w tempie 20-25 proc., a import nie jest już zagrożeniem dla tamtejszych producentów. Fabryka firmy Tajfun w minionym roku wyprodukowała 150 tys. ton wyrobów.

— Sprzedaż stale rośnie: zakład pracuje na trzy zmiany przez sześć dni w tygodniu. W budowie jest druga fabryka, Atlas partycypuje w kosztach jej wyposażenia. Otwarcie fabryki planujemy na koniec I kwartału przyszłego roku. Będzie ona mogła wytwarzać 250 tys. ton wyrobów rocznie — mówi Henryk Siodmok.

Tajfun produkuje ponad 50 produktów pod markami Lux i Tajfun Master.

— Współpraca pomiędzy Tajfunem i Atlasem trwa już od kilku miesięcy. Pracownicy atlasowego pionu badań i rozwoju oraz pionu inwestycji biorą udział w projektowaniu zarówno nowych wyrobów, jak i nowego zakładu. Oferta Tajfuna powiększy się o produkty specjalistyczne, które do tej pory — jako importowane — są na Białorusi trudno dostępne — mówi prezes Atlasa.

Jak białoruska inwestycja wpłynie na wzrost przychodów spółki?

Atlas liczy, że na koniec 2010 r. będzie to około 160 mln zł dodatkowej sprzedaży, przy produkcji około 200 tys. ton rocznie.
Białoruskie otwarcie

Czy białoruski rynek jest bezpieczny?

— A czy rynek USA jest dziś bezpieczny? A chiński? Nasze doświadczenia na Białorusi są bardzo zachęcające. Zapewne pomaga temu bliskość kulturowa, a także to, że łatwo tam porozumiewać się po polsku. W Rosji natomiast jedną z trudności w prowadzeniu biznesu była monstrualnie rozbudowana biurokracja. Na Białorusi jest pod tym względem o wiele lepiej — twierdzi Henryk Siodmok.

A co z barierami natury politycznej?

— Liberalizacja białoruskiej gospodarki jest faktem. Powołano wiele specjalnych stref ekonomicznych, wprowadzono zwolnienia podatkowe i celne, rozpoczęto budowanie rynku finansowego. Administracja lokalna zdecydowanie sprzyja nowym projektom inwestycyjnym, o czym przekonujemy się przy okazji rozbudowy zakładów w Grodnie — podkreśla Henryk Siodmok.

None
None
Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bytniewska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane