Czytasz dzięki

BIEC: BOP wzrósł, na rynku pracy zdecydowana poprawa

ISBNews
opublikowano: 10-07-2015, 09:12

Barometr Ofert Pracy, wskazujący na zmiany liczby publikowanych w internecie ofert pracy, wzrósł o 7,8 pkt m/m i wyniósł 175,4 pkt w czerwcu, podało Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych (BIEC). Według analityków, jest to kolejny wzrost i dodatkowo również dynamika napływu nowych miejsc pracy zwiększyła się.

"Barometr Ofert Pracy, wskazujący na zmiany liczby publikowanych w internecie ogłoszeń o zatrudnieniu, w czerwcu ponownie wzrósł. Dodatkowo dynamika napływu nowych miejsc pracy zwiększyła się. Internetowych ofert zatrudnienia jest o 10% więcej niż w okresie poprzedniego koniunkturalnego wzrostu obserwowanego w polskiej gospodarce w 2011 r. i o 30% więcej niż na początku 2007 r., a więc w okresie poprzedzającym kryzys gospodarczy" - czytamy w raporcie.

W końcu czerwca br. w internecie opublikowanych pozostawało 109,1 tys. ofert pracy, podano w materiale.

W czerwcu najszybciej napływały one w województwach o wyższym produkcie regionalnym na mieszkańca. Największa ich dynamika wystąpiła w woj. łódzkim i pomorskim. Spośród województw słabiej rozwiniętych stosunkowo optymistyczna sytuacja panowała w woj. lubelskim, podkarpackim i lubuskim. W regionach tych stopa bezrobocia nadal spada. Z kolei w dobrze rozwiniętym woj. śląskim napływ ofert był słaby, a spadek stopy bezrobocia stracił nieco na dynamice. W pozostałych województwach nowych ofert pojawiło się niewystarczająco dużo, żeby znacznie obniżyć bezrobocie. Rezultaty tego są szczególnie widoczne w woj. warmińsko-mazurskim i opolskim, w których stopa bezrobocia rejestrowanego (wyłączając zmiany sezonowe) w czerwcu nieznacznie wzrosła. W woj. podlaskim i świętokrzyskim dynamika jej spadku wyraźnie się natomiast zmniejszyła, poinformował też BIEC.

Barometr Ofert Pracy powstaje na podstawie ogłaszanych w internecie ofert pracy przy współpracy Katedry Makroekonomii Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Biura Inwestycji i Cykli Ekonomicznych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane