Biedronka ma uczuciową premię

opublikowano: 10-12-2018, 22:00

Szeroki asortyment i niskie ceny już nie wystarczą, by podbijać serca polskich klientów. Trzeba też związać się z nimi emocjonalnie, w czym króluje Biedronka.

Przez żołądek można trafić do serca, a przez serce — do portfela. Według najnowszej edycji Retail Proposition Index, przygotowywanego co roku przez firmę doradczą OC&C Strategy Consultants, polscy konsumenci w ostatnich latach przestali oceniać sieci handlowe tylko na podstawie czynników funkcjonalnych, takich jak poziom cen, szerokość asortymentu i jakość produktów. Podczas gdy jeszcze dwa lata temu czynniki emocjonalne, związane z postrzeganiem marki sklepui zaufaniem wobec niej, miały 9-procentową wagę w ocenie ogólnej sieci, teraz to już prawie 37 proc. Powód? Bogacimy się.

„Tak znaczna zmiana jest przede wszystkim symptomem ogromnej poprawy sytuacji materialnej grup o najniższych dochodach. Ci konsumenci, pomimo nadal relatywnie niskich dochodów, przekroczyli pułap, na którym zostały aktywowane ich motywacje wyższego rzędu — mogą oni odejść od stuprocentowego pragmatyzmu i racjonalności zakupów, których wymagały na nich dochody umożliwiające pokrycie jedynie niezbędnych wydatków, na rzecz pozwolenia sobie na bardziej emocjonalne wybory zakupowe za około 10 proc. dochodu, który obecnie zostaje im do dyspozycji” — głosi raport OC&C.

Spośród ponad 50 działających w Polsce sieci, które objęło badanie, zdecydowanie największą premię do postrzegania ogólnego w związku z czynnikami emocjonalnymi uzyskała Biedronka. Lider polskiego rynku spożywczego według ekspertów OC&Cskorzystał na konsekwentnie budowanym wizerunku i dużych nakładach marketingowych.

„Przekaz Biedronki, oparty na polskości, lokalności i rodzinie oraz wzmocniony jej najszerszą siecią sklepów zapewnia najwyższą premię emocjonalną wśród wszystkich sieci handlowych” — głosi raport.

Dzięki emocjonalnej przewadze Biedronka, choć pod względem funkcjonalności zajęła dopiero szóste miejsce wśród sieci spożywczych, w zestawieniu ogólnym takich sieci była druga, tuż za bardzo dobrze ocenianym pod względem funkcjonalnym Lidlem. Oprócz Biedronki najbardziej na czynnikach emocjonalnych w oczach Polaków zyskują Orlen, Nike, Reserved i IKEA.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy