Biedronka podskubuje konkurentów

MZ
opublikowano: 13-12-2011, 00:00

Portugalczycy mają zgodę urzędu antymonopolowego na przejęcie sklepów MarcPolu.

Ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka — Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, uzyskał zgodę UOKiK na przejęcie 9 sklepów od liczącej około 60 placówek sieci MarcPol. To kolejny krok na imperialnej drodze Biedronki, która za 3 lata chce mieć 3 tys. sklepów w całym kraju. — Zamknięcia transakcji należy się spodziewać jeszcze w grudniu. Niestety, nie podajemy szczegółów finansowych tej operacji — mówi Paweł Tymiński, rzecznik Jeronimo Martins. Firma stawia na rozwój organiczny (przez trzy kwartały tego roku otworzyła 117 sklepów), ale „obserwuje rynek i stara się korzystać z możliwości, jakie się na nim pojawiają”. Kupowane od MarcPolu sklepy mieszczą się w Warszawie, Łomiankach i Białymstoku. Urzędowi antymonopolowemu ocenienie wniosku zajęło kwartał. Jeronimo Martins czeka na jeszcze jedną decyzję, dotyczącą przejęcia części majątku trójmiejskiej sieci supermarketów Zatoka. Firma nie komentuje nierozstrzygniętej sprawy, nieoficjalnie wiadomo jednak, że spodziewa się decyzji urzędu w najbliższych dniach. Zatoka prowadzi nad morzem 34 sklepy. Właściciel Biedronki chce do końca 2014 r. zainwestować w Polsce ponad 1,5 mld EUR i otworzyć nawet 1,2 tys. nowych sklepów. Wydatki powinny się szybko zwrócić — do końca września obroty polskich Biedronek przekroczyły 17,3 mld zł i były o 25 proc. wyższe niż rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu