Biurowe źródełko poprawi wydajność pracowników

Mirosław Konkel
opublikowano: 10-07-2008, 00:00

Z usług dostawców wody do urządzeń dozujących korzysta 150 tys. rodzimych firm.

Z usług dostawców wody do urządzeń dozujących korzysta 150 tys. rodzimych firm.

Jest już w Polsce około 400 tys. urządzeń dozujących wodę. Około 90 proc. z nich zamówiły firmy, urzędy oraz instytucje publiczne, pozostałe — klienci prywatni. Wartość rynku wynosi 450 mln zł i rośnie co roku o 10 proc.

Takie szacunki podaje Mariusz Kaźmierczak, dyrektor sprzedaży i marketingu Eden Springs, jednego z gigantów branży. Jego zdaniem, przedsiębiorcy coraz częściej będą rezygnowali z tzw. kranówki na rzecz świeżej wody z dystrybutorów.

— Firmy się bogacą i stać je wreszcie na to, by odpowiednio zadbać o zatrudnionych. W ten sposób budują wizerunek dobrego pracodawcy, a jednocześnie zwiększają swoją efektywność — tłumaczy Mariusz Kaźmierczak.

Rzeczywiście, jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), dzięki odpowiedniemu żywieniu i nawodnieniu organizmu można podnieść wydajność nawet o jedną piątą.

Niestety, troska o pracowników kosztuje. Za butle mniejsze, 19-litrowe, trzeba zapłacić — w zależności od producenta — od 15 do 20 zł. Większe, 22-litrowe, kosztują 20-25 zł, a nawet 30 zł, jeśli zawierają np. wodę jodowaną. Kupno dystrybutora to wydatek rzędu 250-650 zł, zaś cena miesięcznej dzierżawy urządzenia to 15-25 zł.

Zdecydowana większość pracodawców (98 proc.) zapewnia swoim pracownikom wodę — wynika z badania IQS Quant Group. Ale co piąty z nich przyznaje, że jest to zwykła woda z kranu.

Czemu tak wiele firm nie korzysta z wody w plastikowych opakowaniach? Najczęściej wynika to z oszczędności lub skąpstwa. Ale część przedsiębiorców jest przekonana, że woda butelkowana nie jest wcale lepsza od spełniającej normy sanitarne kranówki. Potwierdzają to badania Państwowego Instytutu Higieny. W wielu miastach, np. Łodzi i Olsztynie, wprost do kranów zasilanych przez miejskie wodociągi doprowadzana jest woda z głębinowych studni, nieustępująca jakością tej, która dostarczana jest do ustawionych w biurach dystrybutorów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu