Biznes dziecięcy szturmuje targi

Anna DruśAnna Druś
opublikowano: 2017-02-23 22:00
zaktualizowano: 2017-02-23 19:48

Kids’ Time to największe targi branży dziecięcej w formule B2B w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna frekwencja to zapewne także efekt 500+

Rozpoczęte wczoraj międzynarodowe Kids Time na terenach Targów Kielce mają w tym roku dwukrotnie więcej chętnych niż w roku ubiegłym.

TŁUMY WYSTAWCÓW: Branża artykułów dziecięcych licznie stawiła się na tegorocznych targach Kids’ Time — największej branżowej wystawie w tej części Europy, na którym można spotkać się z kontrahentami i nawiązać kontakty biznesowe.
ARC

— Choć dysponujemy aż siedmioma halami wystawowymi, w tym roku przedsiębiorców jest tak wielu, że niemal pękamy w szwach — przyznaje Katarzyna Prostak, dyrektor grupy projektów w Targach Kielce, odpowiedzialna za organizację Kids’ Time.

Swoją ofertę prezentuje w tym roku rekordowa liczba 500 firm z 17 państw, które zajęły wszystkie siedem hal kieleckiego ośrodka wystawienniczo- -kongresowego. Najwięcej oczywiście z Polski, która jest zagłębiem produkcji m.in. wózków dziecięcych, ale jest też silna reprezentacja wystawców z Chin, Niemiec, Czech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Przybyli również goście z Turcji, którzy chcą nawiązać kontakty handlowe z polskimi dystrybutorami i wejść na nasz rynek odzieży dziecięcej.

— Wprawdzie rozwój takich targów jak Kids’ Time to naturalna kolej, ale tym razem jesteśmy naprawdę zaskoczeni aż dwukrotnie większą liczbą zgłoszeń zwiedzających niż w roku ubiegłym — przyznaje Katarzyna Prostak. Jej zdaniem, za wcześnie na odpowiedź na pytanie, co tak mocno ożywiło branżę artykułów dziecięcych w tym roku, ale nie bez znaczenia był działający od niespełna roku program 500+, który pozwala rodzicom na wydawanie większych kwot na dzieci.

— Program na pewno miał także jakiś wpływ na nasze targi — mówi Katarzyna Prostak. Choć największą część powierzchni wystawowej w tym roku zajmują producenci wózków i fotelików, to na targach jest bardzo liczna, o wiele liczniejsza niż w ubiegłym roku, reprezentacja wystawców z branży zabawek. Kolejny mocniej zauważalny trend w tym roku to więcej wystawców oferujących artykuły ekologiczne, na przykład zabawki wykonane z przyjaznych środowisku materiałów lub gadżety dla rodziców dbających o niezaśmiecanie świata. Trend ów widać m.in. wśród nagrodzonych nagrodą Kids’ Time Star, przyznawaną artykułom wyróżniającym się innowacyjnością w swojej kategorii. Nagrodzony w kategorii fotelików samochodowych wyrób polskiej firmy Avionaut na przykład jest najlżejszym fotelikiem na świecie dzięki wykorzystaniu materiałów kompozytowych. Ekologiczny i innowacyjny jest również domek dla lalek polskiej firmy Oloka-Gruppe, nagrodzony w kategorii zabawek dla starszych dzieci. Cały wykonany z drewna ma uczyć dzieci miłości do natury, pobudzać ich kreatywność i ciekawość świata.