Przy czym w małych firmach (do 50 pracowników) mówi tak 62 proc. menedżerów, w średnich (51-500 zatrudnionych)— 79 proc., a w dużych (ponad 500 osób) — 82 proc. — wynika z badania BSA/The Software Alliance. Zdaniem respondentów, systemy business intelligence czy — bardziej rozwinięte — big data wpływają na rozwój wszystkich działań ich przedsiębiorstwa — od poprawy obsługi klienta (80 proc.) poprzez tworzenie produktów i usług (72 proc.), możliwość ekspansji na rynkach, aż po zwiększenie sprzedaży i tworzenie miejsc pracy (58 proc.). 24 proc. ankietowanych ocenia, że w ostatnim roku rozwój ich firmy w co najmniej 10 proc. był powiązany z analizą danych. Jeszcze więcej (43 proc.) uważa, że ten wpływ będzie widoczny w najbliższych pięciu latach.
Biznes jedzie na analizach
opublikowano: 2014-12-17 00:00
PRZETWARZANIE DANYCH 65 proc. kadry kierowniczej w Europie twierdzi, że analiza danych jest ważna dla ich przedsiębiorstw.