Biznes kupuje waluty w sieci

Przedsiębiorcy przekonali się do internetowych kantorów. Generują już połowę ich obrotów.

Około 50 proc. obrotu dokonywanego przez Walutomat. pl generują przedsiębiorcy. W InternetowyKantor.pl zarejestrowane firmy odpowiadają za jedną trzecią obrotu kantoru.

— Konta firmowe stanowią około 10 proc. bazy klientów — są to przedsiębiorcy, którzy korzystali dotychczas z kantorów stacjonarnych czy banków — komentuje Paweł Kyć, dyrektor marketingu InternetowyKantor.pl i Walutomat.pl.

Jego zdaniem, przedsiębiorców do takich kantorów przyciągają głównie lepsze kursy — tak odpowiedziało 54 proc. badanych w ub.r. przez TNS Pentor na zlecenie InternetowyKantor. pl. W kantorach internetowych spready wynoszą kilka groszy. Trzeba tylko do kosztu transakcji doliczyć prowizję pobieraną przez serwis.

— Oszczędności wynikające z wymiany w internecie, a nie w banku, liczone są w tysiącach złotych — twierdzi Paweł Kyć. Ważna jest również szybkość transakcji — przez internet można wymieniać pieniądze bez wychodzenia z domu. Dlatego też przedsiębiorców przybywa coraz szybciej.

Od początku roku liczba firm w Walutomat.pl wzrosła o ok. 14 proc. To więcej, niż przybyło klientów indywidualnych. Natomiast InternetowyKantor. pl odnotował 35-procentowy przyrost użytkowników biznesowych od początku roku. Ponadto firmy coraz śmielej wymieniają większe kwoty. Największa jednorazowa transakcja dokonana przez klienta firmowego w Internetowykantor. pl sięgnęła 750 tys. USD, a w Walutomacie 300 tys. EUR. InternetowyKantor.pl i Walutomat wspólnie mają ponad 170 tys. klientów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Biznes kupuje waluty w sieci