Biznes potrzebuje dobrej komunikacji

Dominika Masajło
opublikowano: 08-08-2017, 22:00

51 proc. zatrudnionych uważa, że narzędzia internetowe zastąpią e-maile i rozmowy telefoniczne w firmie — wynika z badań Emplo.

Raport „Efektywność biznesowa zaczyna się od komunikacji wewnętrznej” przeprowadzony przez spółkę Emplo wskazuje na zainteresowanie wśród pracowników kompleksowymi urządzeniami komunikacji wewnętrznej. 67 proc. zatrudnionych uważa, że narzędzia online wykorzystywane w firmach mogą przyczynić się do usprawnienia przepływu danych między pracownikami.

— Dziś w komunikacji wewnętrznej nie chodzi tylko o przekazywanie informacji z góry na dół, ale o budowanie środowiska pracy, które współtworzą pracownicy i na które mają realny wpływ. Takiej demokracji nauczyły nas platformy społecznościowe, z których wszyscy korzystamy prywatnie. Budowanie komunikacji wewnętrznej w organizacjach na podstawie dokładnie takich samych społecznościowych mechanizmów to dziś konieczność i odpowiedź pracodawcy na oczekiwania pracowników — mówi Paweł Leks, dyrektor zarządzający w Emplo, firmie dostarczającej platformy online wspierające efektywność procesów biznesowych poprzez społecznościową komunikację wewnętrzną.

Z analizy wynika, że niemal siedmiu na 10 ankietowanych przynajmniej raz w tygodniu loguje się na wdrożoną korporacyjną platformę społecznościową. Natomiast 66 proc. respondentów zadeklarowało, że chciałoby mieć dostęp do jednego, całościowego rozwiązania online gromadzącego w jednym miejscu komplet informacji o firmie, prowadzonych w niej projektach i osobach zatrudnionych.

Według ekspertów potrzeba zmian w sposobie prowadzenia komunikacji wewnętrznej i większy nacisk na technologiczne rozwiązania społecznościowe są najbardziej potrzebne w przypadku dwóch rodzajów organizacji: w dużych firmach zatrudniających kilka tysięcy pracowników oraz z rozproszoną strukturą. W tych drugich zatrudnione osoby pracują w innych miejscach i w różnym trybie, gdzie statyczna praca przy biurku zamienia się na pracę w drodze na spotkanie, w pociągu czy w kawiarni. W firmach, które mierzą się z takimi wyzwaniami — jak twierdzą specjaliści Emplo — usprawnienie komunikacji wewnętrznej jest podstawą efektywnej działalności.

67 proc. Tylu ankietowanych uważa, że narzędzia online poprawiają komunikację w firmie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Biznes potrzebuje dobrej komunikacji