Biznes przyśpieszy w akceleratorze

opublikowano: 16-10-2018, 22:00

Jesień przyniosła wysyp programów wsparcia dla start-upów. W ich rozwój zaangażowały się korporacje.

Jeszcze do niedawna inicjatorami akceleratorów w Polsce byli przedstawiciele środowiska startupowego lub fundusze venture capital. I wprawdzie do dziś nie wytworzyły się u nas jednostki na kształt Y Combinator, ale pomysłami technologicznych przedsiębiorców interesować zaczęli się też duzi gracze.

Drugą rundę akceleracji rozpoczęły Senfino, Microsoft i EY. Program skierowały do firm, które mają prototyp lub gotowy produkt i potrzebują wsparcia w rozszerzeniu skali działania oraz opracowaniu strategii marketingowej i handlowej. W programie biorą udział m.in. firma Ademotion, wykorzystująca sztuczną inteligencję do dopasowania reklam w cyfrowych kanałach komunikacji, Framelogic (usprawnianie procesów logistycznych) oraz Migam, rozwijająca technologię ułatwiającą porozumiewanie się głuchoniemych z otoczeniem.

Drugi w Polsce akcelerator uruchomi również Samsung, co zapowiedział Daniel Ahn, wiceprezes odpowiedzialny za projekty badawczo-rozwojowe w zakresie cyberbezpieczeństwa. I właśnie wokół cyberochrony będzie się koncentrować nowa jednostka wspierania innowacyjności, która zostanie zlokalizowana w Lublinie. A Samsung prowadzi już inkubator w Rzeszowie. Rozwijane są w nim projekty z zakresu internetu rzeczy i uczenia maszynowego.

Jesienią nabór prowadził również akcelerator WAW.ac. W piątej edycji poszukiwał projektów z dziedzin life science, energii, mobile, elektroniki i IT. Start-upom zapewni pięciomiesięczne warsztaty oraz szereg indywidualnych sesji z ekspertami i networking. We wcześniejszych edycjach programowi patronowały m.in. Microsoft, Intel, Innogy Polska, T-Mobile i Grupa Adamed.

Pod koniec września rozpoczęciem prac ze start-upami chwaliła się natomiast GroupM, inicjator programu [m]spark powered by Knowledge Hub Akcelerator. Firma zyskała okazję do poznania nowych projektów i możliwość wcielenia ich do własnej oferty.

Obecnie aplikować można natomiast do Accelpoint, czyli „autorskiego programu akceleracji inteligentnych technologii”. Rekrutacja trwa do 12 listopada. Inicjatorzy zapewniają, że podczas ośmiomiesięcznej pracy pomogą zbudować produkt o minimalnych funkcjonalnościach, gotowy do wprowadzenia na rynek, lub przetestować gotowy produkt w warunkach rynkowych, np. w środowisku partnera publicznego.

Jednak wśród polskich start-upów największy entuzjazm wzbudza Incredibles, czyli program Sebastiana Kulczyka. Obecnie realizowana jest jego druga edycja. Tym razem poprzeczkę zawieszono wyżej — zgłaszać mogły się firmy z Europy Środkowo-Wschodniej, które są już aktywne na rynku, mają gotowy produkt i pierwszych klientów, potrzebują natomiast wsparcia przy skalowaniu biznesu i ekspansji zagranicznej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Biznes przyśpieszy w akceleratorze