Czytasz dzięki

Biznes szuka upominków w internecie

Iwona Jacowska
opublikowano: 07-07-2015, 22:00

Wydatki firm na gadżety i upominki reklamowe utrzymują się na stabilnym poziomie — szacuje PIAP.

Wypracowany zysk, ostateczna akceptacja osób decydujących o wydatkach w firmach, liczba nowych klientów, rozwój portfela produktów i usług, cięcia budżetowe i potrzeby — od tego najczęściej zależy pula pieniędzy przeznaczana w biznesie na działania reklamowe podejmowane w bezpośrednich kontaktach z klientami (działania BTL). Obecnie budżety te, również na inne formy promocji, wydają się stabilne, a nawet rosną. W ubiegłym roku wydatki na reklamę i promocję wzrosły w porównaniu z 2013 r. w 42,5 proc. firm, biorących udział w tegorocznym badaniu Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych (PIAP) na temat postrzegania upominków reklamowych. Taki sam odsetek respondentów przyznał, że wydali na te cele tyle samo co w 2013 r. W 2015 r. nadal 19,51 proc. firm utrzymuje niewielkie budżety na BTL (artykuły promocyjne, programy lojalnościowe, druki), sięgające maksymalnie 5 tys. zł (netto). Ale też wciąż 14,63 proc. respondentów potwierdza dysponowanie kwotami powyżej 100 tys. zł. Jednocześnie nieznacznie wzrosła liczba marketerów z pulą w przedziale 20 tys. zł — 50 tys. zł (z 21,95 proc. do 29,27 proc.).

 

Prognoza na 2016 r. wskazuje na razie, że liczba firm z najniższymi budżetami na BTL może być zbliżona do obecnej. Zapowiada je 17,07 proc. respondentów. Tyle samo ankietowanych przewiduje wydatki we wspomnianym przedziale 20 tys. zł — 50 tys. zł, a 9,76 proc. już zaplanowało na te cele kwoty przekraczające 100 tys. zł. W ponad jednej trzeciej badanych firm na takie plany na razie za wcześnie. Upominki reklamowe najczęściej są kupowane przez przedsiębiorców z myślą o nowych klientach (68,29 proc. wskazań w ankiecie) i stałych (63,41 proc.), następnie dla strategicznych (51,22 proc.), partnerów handlowych (29,27 proc.) oraz klientów zagranicznych (21,95 proc.). Gadżety są wyszukiwane głównie w internecie (82,93 proc.), w katalogach firm (56,1 proc.) oraz na targach (24,39 proc.).

Do klienta z pełnymi rękami

W jaki sposób firmy wykorzystują upominki reklamowe i gadżety? (proc.) upominki dla kontrahentów 73,17 akcje promocyjne 39,02 wsparcie sprzedaży bezpośredniej 26,83 upominki dla pracowników 12,2 nie przeprowadzamy akcji marketingowych 12,2 insert do produktu 7,32

Źródło: PIAP

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jacowska

Polecane