Biznes w Azji bez tajemnic

  • Marta Bellon
opublikowano: 28-03-2014, 00:00

Dzięki unijnemu programowi polscy przedsiębiorcy mają szansę dowiedzieć się, jak wprowadzić firmę na rynek azjatycki.

Kraje azjatyckie, takie jak Japonia czy Korea Południowa, są wciąż postrzegane przez polskich przedsiębiorców jako egzotyczne — zarówno w sensie kulturowym, jak i biznesowym. Z obydwoma krajami odnotowujemy ujemny bilans w wymianie handlowej. Jego wartość w 2013 r. między Polską i Japonią wyniosła 2,21 mld EUR (import: 1,78 mld EUR, eksport: 417 mln EUR.

Natomiast obroty w handlu pomiędzy Polską a Koreą Południową w 2012 r. wzrosły do 3,9 mld EUR. Polski eksport do Korei Płd. wzrósł w tym czasie aż o 37 proc. (do 412,4 mln EUR), a import o 4 proc. — do 3,48 mld EUR. Wiedza jest kluczem do zwiększenia obecności polskiego biznesu na tamtejszych rynkach. Przedsiębiorcy mają szansę zdobyć ją dzięki projektowi Komisji Europejskiej pod hasłem Executive Training Programme (ETP). Są to szkolenia, przygotowujące do wejścia na japoński i południowokoreański rynek. Adresowane zarówno do dużych, jak i małych i średnich przedsiębiorstw.

Szkolenie obejmuje trzy moduły trwające łącznie 45 tygodni. Najpierw przedsiębiorcy intensywnie uczą się języka, kultury biznesowej oraz poznają kwestie społeczne i ekonomiczne regionów. Cykl kończy się stażem w jednej z japońskich lub koreańskich firm. W programie mogą wziąć udział przedsiębiorstwa z całej Polski. O jego szczegółach i wymaganiach wobec uczestników można przeczytać na stronie internetowej www.euetp.eu. Rekrutację prowadzi firma doradcza Deloitte. Aplikacje na bieżący cykl programu można składać do 15 maja 2014 r.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane