Biznesy Polek docenione

opublikowano: 11-03-2015, 00:00

Dwie firmy, których pomysłodawcami są Polki, znalazły się w finale Woman Startup Competition.

Woman Startup Competition to konkurs skierowany do kobiet z regionu Europy Środkowo- Wschodniej, które pracują w start-upie albo prowadzą własny biznes. W tym roku wzięło w nim udział ponad 120 firm. Do finału zakwalifikowało się 12 pomysłów, w tym jeden polski i jeden polsko-hiszpański. Pierwszy z nich to Na Bank, autorstwa Karoliny Sochackiej. Jego koncepcja polega na stworzeniu wirtualnego banku dla dzieci w wieku od przedszkolnego do uczelnianego, który pomoże im nauczyć się samodzielności finansowej, oszczędzania, kontrolowania wydatków dzięki zapisywaniu kosztów i przychodów w postaci prostej księgowości. Drugi pomysł rozwija Katarzyna Goździkowska. Jej Ufeed to aplikacja na smartfony, która ma pomagać w walce z problemami głodu i niedożywieniem, dzięki zbieraniu pieniędzy dla organizacji pozarządowych niosących pomoc w Ameryce Południowej, głównie w Peru, Nikaragui i Boliwii. Użytkownicy za pośrednictwem aplikacji są zachęcani do rezygnacji z zakupu drobnej przyjemności, a zamiast tego jej równowartość mogą przekazać potrzebującym. Konkurenci to m.in. węgierska aplikacja Gubbio wspomagająca komunikację między członkami rodziny, w której są dzieci z autyzmem, czy czeska myStay, która ułatwia komunikację pomiędzy hotelem a przebywającymi w nim gośćmi za pomocą technologii zainstalowanejw telefonach komórkowych, tabletach i telewizorach. W ubiegłym roku zwycięzcą konkursu został miś Teddy the Guardian, zawierający zestaw sensorów, które monitorują pracę serca, ciśnienie krwi, poziom natlenienia krwi czy temperaturę ciała dziecka. Tegoroczni laureaci zostaną wyłonieni 23 marca, podczas finału w Budapeszcie. Jednak na nagrodę może liczyć każdy — fundusze VC i Anioły Biznesu zaangażowane w konkurs zadeklarowały do wydania 511 tys. euro na projekty, które wybiorą spośród finalistów niezależnie od wyniku konkursu. Inne nagrody to m.in. produkty firmy Apple oraz różnego rodzaju gadżety i usługi. Organizatorem konkursu jest węgierska agencja social media — GF Social Media. Wspiera go m.in. GE, IBM, Microsoft, Trenkwalder. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu