BKF Myjnie Bezdotykowe: czysty biznes

MWA
opublikowano: 27-12-2011, 00:00

Firma przez ponad 20 lat kształtowała swoją pozycję na rynku i nadal chce się rozwijać. Dla zachodniopomorskiej Gazeli nie istnieje słowo „porażka”.

Pierwsze miejsce w województwie zachodniopomorskim zajęła firma, która od 1990 r. jest ściśle związana z branżą sprzątającą. Przez pierwsze 15 lat BKF zajmowała się głównie importem urządzeń do mycia bezdotykowego z Europy zachodniej i dystrybucją ich na rynku polskim. — Początek nowego stulecia przyniósł spółce m.in. rozstanie się z jednym z głównych partnerów z Niemiec. Przyniosło to jednak w ogólnym rozliczeniu dobry efekt, ponieważ firma zdecydowała się na rozpoczęcie własnej produkcji myjni samoobsługowych — mówi Klaudia Fedorowicz-Andrzejewska, właścicielka spółki BKF.

Przełomowy dla firmy był jednak 2006 r., kiedy zajęła się ona wyłącznie produkcją myjni. Jej właścicielami od 2007 r. są Klaudia Fedorowicz-Andrzejewska wraz z mężem Piotrem Andrzejewskim. Spółka może pochwalić się nowoczesnym biurem projektowo-programistycznym, rozbudowanym parkiem maszynowym, certyfikatem ISO i młodym zespołem pracowników.

Właściciele zachodniopomorskiej Gazeli, zapytani o swój największy sukces, przyznają skromnie, że najbardziej dumni są z tego, że potrafili wykorzystać szansę, jaką dał im rynek.

— Lata, w których powstała firma, to okres największego zapotrzebowania na myjnie samoobsługowe w Polsce. W ciągu czterech lat udało nam się wypracować własną filozofię produkcji, projektowania i serwisowania naszych urządzeń. Obroty w tym czasie wzrosły siedmiokrotnie — mówi Piotr Andrzejewski. Firma w najbliższym czasie chciałaby zająć się głównie eksportem, wprowadzeniem nowych produktów i udoskonaleniem starych.

miejsce w rankingu ogólnopolskim 55

WY NI KI 2010 r.

Za trudnienie 56 osób

Przychody 28,47 mln zł

Zysk netto 5,65 mln zł

STRATEGIA:

Firma koncentruje się przede wszystkim na doskonaleniu produktów i inwestycjach w nowe technologie. Właściciele podkreślają także, że istotnym punktem strategii jest pomoc pracownikom w ich ciągłym rozwoju.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MWA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / BKF Myjnie Bezdotykowe: czysty biznes