Blackberry może zarobić na komunikatorze

ŁO
opublikowano: 27-02-2014, 00:00

Akcje producenta smartfonów podrożały już o 18 proc. od czasu przejęcia przez Facebooka aplikacji WhatsApp. Transakcja portalu społecznościowego sprawiła, że inwestorzy zainteresowali się BlackBerry Messenger (BBM), czyli aplikacją i komunikatorem, który należy do popularnego niegdyś, a obecnie przechodzącego restrukturyzację producenta biznesowych smartfonów. W zeszłym tygodniu Facebook zgodził się zapłacić za aplikację z komunikatorem mobilnym WhatsApp aż 19 mld USD. Społecznościowy gigant zapłacił 42 USD za każdego użytkownika, więc usługa komunikatora BlackBerry mogłaby być warta 3,6 mld USD. John Chen, prezes koncernu BlackBerry, chwali potencjał BBM, ale zaznacza, że jest jeszcze za wcześnie, by móc mówić o podobnej ofercie jak w przypadku WhatsApp. Usłudze BlackBerry przybyło od maja 25 mln użytkowników i ma już ich 85 mln. Z WhatsApp korzysta około 450 mln osób. BlackBerry przyciąga uwagę nie tylko swoim komunikatorem, ale także nowościami. Podczas targów Mobile World COnference w Barcelonie firma zaprezentowała model Z3, który celuje w rynki azjatyckie i ma kosztować poniżej 200 USD. Smartfon wspólnie z prezesem Chenem prezentował Terry Gou, właściciel koncernu Foxconn, który produkuje gadżety dla wielu zachodnich firm, w tym Apple’a. Nowości? BlackBerry powraca do swojej starej, klasycznej klawiatury.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu