Blik przegonił karty w sieci

opublikowano: 16-05-2019, 22:00

Za pomocą kodów Blik w I kw. 2019 r. zrealizowano 40 mln transakcji płatniczych. To blisko trzy razy tyle, ile rok wcześniej.

Dynamicznie rosła liczba transakcji we wszystkich kanałach, w których dostępny jest ten sposób płatności. Największą popularnością cieszył się Blik w zakupach internetowych — najwięcej, bo 75 proc. wszystkich transakcji w I kw., zrealizowano właśnie w e-commerce. 4,7 mln transakcji Blikiem przypada na wypłatę gotówki z bankomatów, 2,8 mln na terminale płatnicze POS w punktach usługowo-handlowych i 2,6 mln na przelewy na telefon.

— Blik jest już popularniejszy przy zakupach w sieci niż karty płatnicze. Świadczą o tym dane NBP za IV kw. ubiegłego roku [24,1 mln transakcji w IV kw., danych za I kw. bank jeszcze nie opublikował — red.]. Wierzymy, że ten trend będzie się utrzymywał. (…) Naszą ambicją na ten rok jest to, aby co drugi zakup w sieci był opłacany Blikiem — mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności (PSP), operatora Blika.

Możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Udziałowcami PSP jest sześć polskich banków: Alior, Millennium, Santander, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP.

600 tys. Tyle płatności, to rekord, dokonano Blikiem jednego dnia…

443 tys. …tyle średnio transakcji Blikiem dziennie robią klienci w Polsce...

331 tys. …a tyle ich dotyczy rynku e-commerce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu