Giełdowy Bloober Team w grudniu 2023 r. informował o umowie licencyjno-wydawniczej ze Skybound Game Studios, właścicielem globalnych marek takich jak „The Walking Dead” oraz „Invincible”, na podstawie której pozyskał licencję na stworzenie gry opartej na jednym z IP posiadanych przez tę firmę. Na jego podstawie tworzy nową grę o kodowej nazwie „projekt R”. Teraz podpisał aneks, który zmienia pierwotne warunki współpracy. Umowa z licencyjno-wydawniczej została zmieniana na licencyjną, przyznając Bloober Teamowi pełne prawa wydawnicze do „projektu R”.
Oznacza to, że prace nad tytułem będą kontynuowane w ramach własnego działu wydawniczego.
Zgodnie z nowymi ustaleniami opłata licencyjna dla Skybound będzie stanowić udział w przychodach Bloober Team ze sprzedaży gry. „Projekt R” zostanie wydany przez Bloober Team bez udziału zewnętrznych wydawców w ramach co-developerskiej marki Broken Mirror Games, odpowiedzialnej za projekty współtworzone (tzw. second party).
To kolejny krok w realizacji długoterminowej strategii Bloober Team na lata 2023–27, której celem jest samodzielne wydawanie wybranych tytułów, maksymalizacja przychodów oraz dalsze wzmocnienie pozycji finansowej spółki.
– "Projekt R" to zupełnie nowy rodzaj gry, inny niż te, z których znany jest Bloober Team, choć oczywiście będzie to horror. Idealnie wpisuje się to w koncepcję marki Broken Mirror Games, której zadaniem jest poszukiwanie nowych wyzwań kreatywnych i rozwijanie projektów tworzonych we współpracy z innymi zespołami. Od dłuższego czasu pracujemy z naszymi partnerami nad pulą projektów w ramach naszych działań second party. Mimo tego, co dzieje się na rynku gier, czujemy się wyjątkowo spokojni o nasze projekty, a jednocześnie podekscytowani tym, co będziemy mogli już niedługo zaprezentować — podkreśla Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu.
Podkreśla, że dzięki nowym warunkom umowy spółka jest w stanie w pełni kontrolować proces wydawniczy, co ma umożliwić jej maksymalizację zysków z tego projektu.
– Chcemy nie tylko być stabilni finansowo, do czego udało nam się doprowadzić przez ostatnie lata, ale kierować nasze działania na maksymalizację przychodów i zysków z kolejnych projektów. Podpisany aneks daje nam znacznie większe możliwości w tym zakresie. Po sukcesie „Silent Hill 2" nadchodzący rok zapowiada się dla nas wyśmienicie, więc cieszymy się, że udaje nam się tworzyć warunki do dynamicznego wzrostu — powiedział prezes.
Działania marketingowe związane z tym tytułem rozpoczną się w przyszłym roku. Także w 2025 r. spodziewana jest premiera. Budżet „projektu R” nie został oficjalnie ujawniony. Nieoficjalnie mów się, że jest to kwota siedmiocyfrowa w USD.