BM BPHPBK: ComputerLand konsekwentnie odzyskuje pozycję rynkową

opublikowano: 2004-01-08 10:36

Spółka poinformowała, że zwarła z Telekomunikacją Polską SA umowę na realizację wdrożenia systemu informatycznego w Telekomunikacji Polskiej SA. Przedmiotem umowy jest wdrożenie w głównych aglomeracjach Polski systemu GEOMARKETING.CL. Prace związane z realizacją wdrożenia będą prowadzone etapami w latach 2004-2005. Wartość podpisanej umowy wynosi 66 mln zł netto.

Komentarz BM BPH PBK: Umowa na wdrożenie specjalistycznego systemu informatycznego ComputerLandu w TP jest kolejnym w ostatnim okresie kontraktem potwierdzającym odzyskiwanie pozycji rynkowej przez spółkę i poprawę skuteczności akwizycji zleceń. Pomimo porażek w staraniach o największe ubiegłoroczne kontrakty (CEPiK, PKO BP ) aktywność spółki w segmencie średnich i małych kontraktów przynosi pozytywne w postaci coraz większego portfela zamówień. Oczywiście zaangażowanie grupy Prokom – Softbank w realizację największych kontraktów IT (PZU, PKO BP i CEPiK ) otwiera drogę do konkurencji do łatwiejszego pozyskiwania średnich i małych kontraktów. Należy oczekiwać, że poprawa pozycji rynkowej spółki będzie szła w parze z efektywnością spółki. Wyniki III kwartału pokazały, że możliwy jest powrót do wysokiej rentowności spółki. Wyniki IV kwartału powinny być co najmniej tak dobre jak poprzedniego. Natomiast bieżący rok będący okresem realizacji i finalizacji wielu kontraktów zawartych w II połowie ubiegłego roku powinien być zdecydowanie lepszy od 20003r. W dłuższym horyzoncie ze względu na udział Computerlandu w programie offsetowym związanym z zakupem przez Polskę samolotu wielozadaniowego dla armii należy oczekiwać trwałej istotnej poprawy wyników spółki.