Powodem zmian jest wyższy niż oczekiwano wzrost wolumenu. Dariusz Dziubiński podniósł założenia co do wzrostu liczby klientów do 19 proc. rocznie, co dałoby 756 tys. Dane o przedsprzedaży oferty „Lato 2024” wskazują nawet na bardziej optymistyczny scenariusz wzrostu o 25 proc. Jego zdaniem wyższa dynamika może wynikać z tego, że Polacy zamieniają krajowe wyjazdy na zagraniczne. Jednocześnie cały rynek jeszcze nie odrobił strat z pandemii – liczba klientów w zeszłym roku była o 5 proc. niższa niż w 2019 r., podczas gdy Rainbow Tours w tym okresie odnotował 30 proc. wzrostu.
Jednocześnie przychody spółki nie powinny rosnąć tak szybko, jak w zeszłym roku, gdy efekt podwyżek cen dodał ok. 10 pkt. proc. wzrostu. Analityk zrewidował w górę poziom marży brutto do 15,6 proc. w 2024 r. ze względu na korzystne otoczenie, dobrą strukturę kosztów oraz obniżoną presję konkurencyjną.
