
Sprzedaż niemieckiej firmy zwiększyła się w pierwszym kwartale 2021 r. do 26,78 mld EUR z 23,25 mld rok wcześniej. Wyraźnie poszybował w górę zysk, który na poziomie netto osiągnął pułap 2,81 mld EUR wobec zalewie 554 mln w analogicznym okresie 2020 r. Tłumaczone to jest wyższymi dostawami samochodów i wyższymi cenami.
Gros zysków pochodzi oczywiście z działalności czysto motoryzacyjnej. Zysk przed opodatkowaniem i odsetkami wyniósł w tym segmencie 2,24 mld EUR. Rok wcześniej było to jedynie 229 mln EUR. Marża EBIT wzrosła z 1,3 do 9,8 proc.
Firma podkreśla, że mimo istniejących czynników ryzyka, takich jak pandemia, oczekuje wyższego zysku przed opodatkowaniem dla grupy niż w 2020 r. i znaczącego wzrostu sprzedaży.
Prognoza dla segmentu motoryzacyjnego zakładała zrealizowanie w tym roku marży EBIT w górnej granicy przyjętych widełek 6-8 proc.