BMW stawia na luksusowe auta

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2019-10-10 19:05
zaktualizowano: 2019-10-10 16:33

Niemiecki producent luksusowych samochodów, koncern BMW planuje podwoić sprzedaż dużych luksusowych samochodów w przyszłym roku w stosunku do poziomów z 2018 r. Ma to pomóc w poprawie marży zysk, w którą uderzyły kosztowne inwestycje w nowe technologie, donosi Reuters.

BMW ma nadzieję sprzedać około 135 tys. sztuk aut klasy premium, takich jak i8, 8, X7 i 7 w 2020 r., w porównaniu do około 65 tys. w 2018 r.

BMW X6
BMW X6
ARC

Jesteśmy przekonani, że segment premium będzie lepszy niż cały rynek - i że osiągniemy lepsze wyniki niż rynek – powiedział Nicolas Peter, dyrektor finansowy bawarskiego koncernu. 

Peter wyjaśnił, że luksusowe modele zapewniają wyższe niż średnie marże zysku i pomogą BMW powrócić do marży operacyjnej wynoszącej od 8 do 10 proc. w dziale motoryzacyjnym.

W marcu BMW ostrzegło, że spodziewa się, że zysk grupy przed opodatkowaniem spadnie o ponad 10 proc. w tym roku, i ogłosiło plan restrukturyzacyjny o wartości 12 mld EUR, co miało na celu zrównoważyć wysokie koszty inwestycji technologicznych

.