W końcu doszło do sfinalizowania negocjacji dotyczących przejęcia Spirit Aero, borykającego się z problemami poddostawcy dla dwóch czołowych producentów samolotów, Boeinga i Airbusa. Rozmowy trwały od końca lutego 2024 r.
Boeing zapłaci za każdą akcję przejmowanego podmiotu 37,25 USD. Tymczasem część Spirit trafi w ręce Airbusa. Chodzi o te aktywa, które obejmują produkcję części do jego operacji. Europejski producent samolotów zapłaci za nie symboliczną cenę 1 USD, otrzymując jednocześnie 559 mln USD odszkodowania.
Przejmowana firma znacząco ograniczy swoją działalność. Spirit zamierza sprzedać niektóre ze swoich operacji, m.in. te w Belfaście, operacje niebędące operacjami Airbusa w Irlandii Północnej, Prestwick w Szkocji i Subang w Malezji.
Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w połowie 2025 r.