Prognoza amerykańskiego giganta na okres do 2037 r. jest o około 9,5 proc. wyższa niż poprzednia projekcja 2017 r. zakładająca dostawę 2100 odrzutowców do 2036 r.

Indie są jednym z najszybciej rozwijających się rynków lotniczych na świecie, a krajowy ruch pasażerski wzrósł w ostatnich latach o około 20 proc. Boeing spodziewa się, że do roku 2020 stanie się trzecim co do wielkości komercyjnym rynkiem lotniczym.
Wysokie ceny ropy naftowej, wysokie podatki na paliwo i słaba rupia zaszkodziły rentowności linii lotniczych w tym roku, chociaż presja zaczyna ustępować wraz ze spadkiem cen ropy i zmianą trendu na rynku walutowym.
Rynek indyjski, zdominowany jest przez tanich przewoźników, takich jak IndiGo czy SpiceJet.
Boeing spodziewa się, że samoloty wąskokadłubowe z 737 MAX na czele, będą odpowiadać za 84 proc. nowych dostaw odrzutowców do Indii w latach 2018-2037. To udział wyższy niż średnia światowa.