Fortis Bank planuje zwiększenie liczby klientów private bankingu z 100 do 350-400 na koniec 2009 r. Chce zdobyć łącznie 700 mln zł aktywów z tej grupy docelowej. Bank kieruje ofertę do tych osób, które w perspektywie 3-4 lat będą posiadać aktywa równowartości 1 mln EUR.
— To międzynarodowy standard bankowości prywatnej. Nie ustalamy jednak sztywnego progu wejścia, bardziej interesuje nas potencjał rozwoju finansowego danego klienta — deklaruje Piotr Łakomski, dyrektor pionu bankowości prywatnej Fortis Banku.
Według różnych szacunków, potencjał rynku private banking w Polsce to kilkanaście tysięcy osób o wysokich dochodach.
— Celujemy w dobry, średni biznes, np. firmy rodzinne. Nie łowimy klientów z innych banków, a nasi klienci private bankingu to głównie przedsiębiorcy — dodaje Piotr Łakomski.
Obecnie blisko 100 klientów private bankingu obsługiwanych jest przez trzech doradców. Bank chce, aby docelowo na jednego doradcę przypadało do obsługi 60-80 klientów.