Boimy się, ale wydatków nie tniemy [PODCAST]

opublikowano: 08-12-2020, 10:00

Polacy są bardziej zaniepokojeni swoją sytuacją finansową niż pół roku temu. Co ciekawe jednak, rosnące obawy o stan swojego portfela nie przekładają się na radykalne cięcie wydatków - wynika z badania EY. Spodziewamy się też, że powrót do stabilności finansowej sprzed pandemii potrwa dłużej niż zakładaliśmy w czerwcu. Część z nas uważa że potrwa to kilka lat, a część, że sytuacja nigdy nie wróci do poprzedniego stanu. I o tych naszych obawach porozmawiamy w dzisiejszym Podcaście Antykryzysowym.

- Rosną obawy o sytuację finansową, ale te obawy nie przekładają się na istotnie silniejszą redukcję wydatków. Sprawdzaliśmy stopień zaniepokojenia wpływem pandemii na finanse osobiste, w skali od 1 do 7. Gdzie odpowiedź 7 to „jestem bardzo zaniepokojony”. No i blisko 22 proc. uczestników naszego badania jest bardzo zaniepokojonych stanem swoich finansów osobistych. Z kolei żadnego zaniepokojenia nie wykazuje tylko 7 proc. badanych. Teraz jak porównamy te wyniki z czerwcowymi, gdy kończyła się pierwsza fala pandemii, zaczął się okres wakacyjny i rzeczywiście było mniej zachorowań i generalnie wydawać by się mogło, że pandemia jest pod kontrolą, były wybory, to zestawiając ze sobą te wyniki badania przeprowadzonego w czerwcu z badaniami z października, to ewidentnie widać, że wzrosła liczba osób bardziej zaniepokojonych o swoje domowe budżety. Oczywiście zmalała liczba osób, które nie odczuwają zaniepokojenia - mówi Łukasz Wojciechowski, Partner EY, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane