Wydawca "Pulsu Biznesu"
rozszerza działalność.
Właśnie przejął czołowego
gracza rynku konferencji
i szkoleń.
Bonnier Business Polska, wydawca "Pulsu Biznesu", przejął spółkę Informedia Polska. To jeden z największych graczy na polskim rynku w organizacji konferencji i szkoleń.
— Wielu wydawców prasy biznesowej na świecie tak właśnie robi. Dziennik biznesowy doda Informedia dodatkowego prestiżu i wiarygodności — uważa Krzysztof Urbanowicz, prezes wydawnictwa Mediapolis i autor popularnego bloga o rynku mediów.
Ten sam klient
Informedia Polska zatrudnia 27 osób. Jego największymi rywalami są na krajowym rynku Movida Conferences oraz Institute for International Research.
— "Puls Biznesu" ma dostęp do informacji o tym, jakie są palące problemy i potrzeby szkoleniowe w różnych branżach. Do tego poprzez gazetę codziennie docieramy do dużej grupy menedżerów, podejmującej decyzje dotyczące potrzeb i budżetów szkoleniowych. Stąd Informedia to naturalny element układanki. Według tego modelu działa np. "The Economist" — uważa Arkadiusz Dawid, prezes Bonnier Business Polska.
Wystrzelą w hossie
Ostatnie miesiące dla branży szkoleniowej i konferencyjnej to ciężki okres. Kryzys wymusił obcięcie wydatków na dokształcanie. Informedia przez ostatnie miesiące przeszła duże zmiany. Arkadiusz Dawid nie ukrywa, że i z tego powodu zakup Informedia Polska był okazją.
— Spółka jest po restrukturyzacji i rentowna. To poukładany biznes, który zyska dużo na wsparciu marketingowym naszego wydawnictwa — zaznacza prezes Bonnier Business Polska.
— Szkolenia i konferencje to segment rynku wciąż w Polsce niedowartościowany, a potrzebny i perspektywiczny. Dziwię się, że np. Axel Springer Polska go sobie odpuścił. Przecież gdy wróci koniunktura, takie firmy jako jedne z pierwszych poczują hossę — ocenia Krzysztof Urbanowicz.