Boom turystyczny w Norwegii dzięki „Krainie Lodu”

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2014-05-29 09:50

Amerykańscy turyści szukają w Norwegii „Krainy Lodu”. Po wejściu do kin filmu animowanego Disney'a ich liczba wzrosła ponad trzykrotnie, informuje agencja zajmująca się promocją Norwegii.

Agencja Innovation Norway poinformowała, że liczba turystów z USA w Norwegii wzrosła w tym roku o 37 proc. w porównaniu z poprzednim. Podstrona „Frozen” na serwisie visitnorway.com zanotowała 270 tys. wizyt, dziesięć razy więcej niż inne strony.

fot. youtube.com
fot. youtube.com
None
None

Disney jest pionierem jeśli chodzi o współpracę z agencjami promującymi turystykę w poszczególnych krajach. Rozpoczął to w 2012 roku filmem „Merida Waleczna”, którego akcja toczy się w Szkocji. Umowę z agencją Innovation Norway podpisał w maju 2013 roku, sześć miesięcy przez premierą „Krainy Lodu”. Film przyniósł amerykańskiej wytwórni 1,2 mld USD wpływów z biletów i jest najbardziej dochodową animowaną produkcją w historii oraz piątą w łącznym zestawieniu filmów.