Sealynx Automotive Transieres to francuskie przedsiębiorstwo w upadłości posiadające spółki zależne w Tunezji, Maroku i Rumunii specjalizujące się w produkcji systemów uszczelniających dla przemysłu samochodowego. Firma zatrudniała na koniec 2010 r. 1160 pracowników. Największymi klientami spółki są producenci francuscy - Grupa Renault i Peugeot – Citroën PSA oraz Grupa Volkswagen, Ford, Daimler – Mercedes i Opel. Przejmowany podmiot z siedzibą i głównym zakładem produkcyjnym w Transiéres we Francji zarządza dodatkowo trzema fabrykami w Maroku, Tunezji oraz Rumunii. Grupa stworzyła również strukturę w Rosji odpowiedzialną za rozwój działalności w Europie Wschodniej. Spółka Joint Venture w Rosji może umożliwić dostęp do rynku lokalnego, który szacuje się na około 3 mln aut rocznie. Spółka ma doświadczenie w zakresie innowacyjnych rozwiązań systemów uszczelniających, przede wszystkim za sprawą własnego projektu i produkcji Dynalynx - materiału o wyjątkowych i zarazem niskokosztowych rozwiązaniach funkcjonalnych.
„W przypadku pomyślnego przejęcia Grupy Sealynx można oczekiwać obniżenia
kosztów produkcji komponentów gumowych, biorąc pod uwagę połączenie niektórych
operacji z przejętą przez Boryszew S.A. w 2010 roku Grupą Maflow oraz
potencjalne przejęcie przez Boryszew Grupy SaarGummi. Strategią Grupy Boryszew
jest zwiększanie wartości Grupy i zysków przez synergiczne połączenie operacji
Sealynx Automotive Transieres z pozostałymi elementami grupy Boryszew, a poprzez
to wzmocnienie i zwiększenie swojego znaczenia jako międzynarodowy, globalny
dostawca w sektorze automotive” – czytamy w komunikacie
Boryszewa.