Czytasz dzięki

Bosch rozpędza się w hamulcach

opublikowano: 23-01-2020, 22:00

Koncern inwestuje 80 mln zł w produkcję nowej generacji systemów hamulcowych do aut hybrydowych i elektrycznych.

Ponad dwa lata trwało uruchomienie nowej linii produkcyjnej w fabryce w Mirkowie pod Wrocławiem. Tylko budowa linii montażowej zajęła 11 miesięcy, a zajmowało się tym ponad 50 osób. Grupa inżynierów z podwrocławskiego zakładu Boscha przeszła ośmiomiesięczne szkolenia w Niemczech i Polsce. Dziś linia została oficjalnie otwarta. Inwestycja wyniosła 80 mln zł. Jest na niej produkowany iBooster 2, czyli druga generacja podzespołu układów hamulcowych w pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Urządzenie skraca drogę hamowania, współpracujez systemami wspomagania kierowcy, a także odgrywa ważną rolę w hamowaniu awaryjnym i z aktywnym tempomatem.

Otwarta dziś linia do produkcji iBooster 2 ma ponad 100 metrów
długości. Znajdują się na niej 44 zautomatyzowane stacje montażowe, siedem
robotów i tysiące czujników. Na podstawie danych z czujników automatycznie
generowane są raporty z analizą stanu maszyn i tempa produkcji. Maszyna
informuje, która stacja montażowa pracuje zbyt wolno i wymaga korekty.
Zobacz więcej

PRZEMYSŁ 4.0 W PRAKTYCE:

Otwarta dziś linia do produkcji iBooster 2 ma ponad 100 metrów długości. Znajdują się na niej 44 zautomatyzowane stacje montażowe, siedem robotów i tysiące czujników. Na podstawie danych z czujników automatycznie generowane są raporty z analizą stanu maszyn i tempa produkcji. Maszyna informuje, która stacja montażowa pracuje zbyt wolno i wymaga korekty. Fot. ARC

— Do roku 2027 w iBooster 2 zostanie wyposażonych 10 mln samochodów — mówi Piotr Pyzio, dyrektor fabryki w Mirkowie i członek zarządu firmy Robert Bosch w Polsce.

Mirków jest jedną czterech fabryk na świecie, w których powstaje druga generacja tego podzespołu. Jako jedyna na świecie w grupie Bosch produkuje natomiast iBoostera pierwszej generacji. Rozwiązanie nie wymaga użycia wspomagania próżni, która w pojazdach konwencjonalnych wytwarzana jest bezpośrednio przez silnik spalinowy lub pompę próżniową (w przypadku diesla). Dlatego iBoostery są stosowane w samochodach hybrydowych i elektrycznych.

Zakład w Mirkowie od 1996 r. produkuje zespoły mocy oraz podzespoły do układów hamulcowych dla przemysłu motoryzacyjnego. Jest dostawcą większości producentów samochodów, m.in. BMW, Citroëna, Fiata, Forda, Nissana, Opla/GM, Peugeota, Renault, Suzuki i Toyoty. W fabryce pracuje ponad 900 osób. Od 2012 r. funkcjonuje w niej również dział B+R, w którym ponad 60 inżynierów pracuje nad konstrukcją, rozwojem i walidacją zbiorników płynu hamulcowego dla zespołów mocy. Robert Bosch to jedna z czterech spółek grupy Bosch w Polsce, obok Bosch Rexroth, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego oraz sia Abrasives. W Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie grupa zatrudnia ponad 4,7 tys. osób. W 2018 r. miała 5,4 mld zł obrotów.

a0affcda-429f-11ea-b77f-2e728ce88125
Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane