Boty biznesowe i konsumenckie

opublikowano: 19-03-2019, 22:00

W działach obsługi klienta 43 proc. narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję stanowią wirtualni doradcy.

Na dalszych miejscach znalazły się media społecznościowe, systemy do przetwarzania zamówień i aplikacje marketingowe — wynika z międzynarodowego badania Global Market Insights. Aplikacji konwersacyjnych w contact center ciągle przybywa.

Według raportu Accenture do 2020 r. aż 85 proc. interakcji z bankami będzie obsługiwanych przez boty. W 2023 r. rynek botów wart będzie 9 mld USD, przy średniorocznym wzroście o 32 proc., a napędzają go rozwiązania konsumenckie — jak Siri, Asystent Google i Aleksa, pomagające użytkownikom smartfonów w codziennych czynnościach.

Powoli programy te trafiają także do samochodów, pozwalając na bezdotykową obsługę większości funkcji auta, w tym wyznaczenie trasy, odebranie SMS-ów, a nawet włączenie i wyłączenie silnika. Pierwszy inteligentnego asystenta do swoich pojazdów wprowadził Ford.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu