Boty biznesowe i konsumenckie

opublikowano: 19-03-2019, 22:00

W działach obsługi klienta 43 proc. narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję stanowią wirtualni doradcy.

Na dalszych miejscach znalazły się media społecznościowe, systemy do przetwarzania zamówień i aplikacje marketingowe — wynika z międzynarodowego badania Global Market Insights. Aplikacji konwersacyjnych w contact center ciągle przybywa.

Według raportu Accenture do 2020 r. aż 85 proc. interakcji z bankami będzie obsługiwanych przez boty. W 2023 r. rynek botów wart będzie 9 mld USD, przy średniorocznym wzroście o 32 proc., a napędzają go rozwiązania konsumenckie — jak Siri, Asystent Google i Aleksa, pomagające użytkownikom smartfonów w codziennych czynnościach.

Powoli programy te trafiają także do samochodów, pozwalając na bezdotykową obsługę większości funkcji auta, w tym wyznaczenie trasy, odebranie SMS-ów, a nawet włączenie i wyłączenie silnika. Pierwszy inteligentnego asystenta do swoich pojazdów wprowadził Ford.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu