Ustawa o elktromobilności, po jej przestudiowaniu, wydaje mi się, że nie powinna się nazywać ustawą o elektromobilności, a raczej o infrastrukturze służącej, prowadzącej kraj w kierunku elektromobilności - mówi Tomasz Wołk-Jankowski, prezes BMZ Poland, firmy zajmującej się m.in. produkcją baterii do autobusów elektrycznych

Czy branża producentów akumulatorów jest gotowa na nowe przepisy?
- Jeżeli chodzi o magazyny energii do stacji ładowania, to tutaj nie ma specjalnych wyzwań, szczególnie przy tej ilości, są to są ilości, które nie są jakimś specjalnym wyzwaniem. Jeżeli mówimy o całym programie elektromobilności i strategii premiera Morawieckiego miliona aut - czy to będzie 1 mln czy pół, czy 250 tys. będzie znaczący problem z dostępnością ogniw, o czym się nie mówi. Wiem, że w kręgach rządowych były na ten temat rozważania, natomiast ponieważ nie wymyślono żadnego realnie możliwego do zrealizowania planu, temat ten po prostu na tę chwilę odwieszono. Z lekką dozą takiego niezadowolenia to przyjmuję, bo jest to z punktu widzenia firmy, która zajmuje się produkcją baterii, jest to temat krytyczny. Wiadomo - silnikiem samochodu elektrycznego jest bateria, a silnikiem baterii są ogniwa. Nie ma ogniw - nie ma nic - dodaje prezes BMZ Poland.