Brakuje menedżerów turystyki biznesowej

Sławomir J. Wróblewski
opublikowano: 1998-11-06 00:00

Brakuje menedżerów turystyki biznesowej

Nisze na rynku pracy

Obserwujemy stały wzrost zainteresowania turystyką biznesową. By obsługiwać ten segment rynku firmy muszą dysponować wykształconymi kadrami. A tych nadal brakuje. Nie ma jasnego, quasi-akademickiego systemu kształcenia menedżerów zajmujących się turystyką biznesową. Potrzebni są absolutni profesjonaliści do obsługi bardzo wymagających klientów, jakimi są przedsiębiorcy. Tym pierwszym nie chcemy tworzyć wymogów formalnych. Trzeba jednak pamiętać, że menedżer turystyki biznesowej nie tylko biegle musi posługiwać się językami obcymi, ale na przykład znać się na marketingu. Opieramy się na wzorach i doświadczeniach innych. Być może grudniowy cykl szkoleniowy „Europejska Akademia Organizatorów Konferencji” w jakimś stopniu będzie wypełniać tę niszę.

Sławomir J. Wróblewski, Business Tourism Brand Manager