Brand24 zadebiutuje 30 stycznia

Kamil Zatiński
opublikowano: 2018-01-24 22:00
zaktualizowano: 2018-01-24 18:58

Właściciel oprogramowania do monitoringu treści w internecie pojawi się na małej giełdzie we wtorek 30 stycznia.

W ofercie prywatnej inwestorzy kupili akcje spółki o wartości 3,5 mln zł, co dało wycenę biznesu na poziomie 60 mln zł. Akcjonariuszem Brand24 jest notowana na GPW spółka Larq, dysponująca 40-procentowym pakietem. Prognoza Larq dla spółki zakłada, że jej skonsolidowane przychody wyniosą w 2017 r. 7,4 mln zł, a strata EBITDA 0,3 mln zł. W programie motywacyjnym dla kluczowych członków zarządu Brand24 zapisano natomiast, że w 2018 r. przychody powinny wynieść 10,8 mln zł, a strata netto 1,1 mln zł. W 2020 r. ma to być — odpowiednio 23,7 mln zł i 4,7 mln zł (tyle że na plusie). Brand24 rozwija autorskie oprogramowanie do monitoringu treści w internecie, sprzedawane globalnie w modelu SaaS (software as a service). Umożliwia ono śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów.

— Pieniądze z emisji przeznaczymy na rozbudowę zespołu informatyków, a w efekcie — rozwój naszej technologii, a także zwiększenie comiesięcznych budżetów przeznaczanych na akwizycję nowych klientów. Efektem tych działań ma być przyśpieszenie tempa wzrostu Brand24, chcemy jak najszybciej dojść do ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona użytkowników z całego świata — mówi Michał Sadowski, prezes i założyciel Brand24. Na koniec października spółka miała 2 tys. aktywnych klientów.