"Programy wsparcia są niedostosowane do procesu produkcyjnego gier. Chcemy stymulować tę branżę i będziemy ją wspierali" - powiedział.
Strategia zakłada m.in. rozwinięcie istniejącego wsparcia dla producentów gier poprzez powiększenie kwot, o które mogą się oni ubiegać, i rozciągnięcie programów wsparcia na kilka lat.
Zakłada też wsparcie w promocji i marketingu gier na rynkach docelowych, szczególnie tych trudnych ze względu na geograficzną odległość i koszty, jak USA, oraz budowanie pozytywnej atmosfery poprzez wykorzystanie narzędzi z zakresu dyplomacji kulturalnej i ekonomicznej w miejscach istotnych dla branży.
W strategii uwzględnione jest również wsparcie w wykorzystaniu szans, jakie niesie rewolucja AI dla rozwoju branży gier.
Strategia obejmuje także utworzenie lub dostosowanie zadań jednej z instytucji rządowych, posiadającej kompetencje oraz narzędzia umożliwiające świadczenie realnego i wymiernego wsparcia, w tym mentorskiego, tylko dla branży gier wideo.
Proponowane są również ułatwienia dla studiów, które zatrudniają wysokiej klasy ekspertów oraz managerów spoza Polski w obszarach, gdzie brak wykwalifikowanych polskich pracowników.
Oprócz tego strategia uwzględnia wsparcie dla procesów lokowania oddziałów zagranicznych firm w Polsce oraz oddziałów polskich firm poza granicami kraju.
W strategii zawarto także wsparcie - we współpracy z sektorem akademickim - edukacji w zakresie kompetencji niezbędnych w studiach tworzących gry: programowanie gier, projektowanie grafiki, realizacja dźwięku, pisanie scenariuszy, zarządzanie firmą, etc., a także wsparcie przez instytucje publiczne lokalnych wydarzeń branżowych o zasięgu międzynarodowym.
Strategia zakłada walkę z toksycznością w środowisku gamedevu, działania na rzecz większej inkluzywności branży (szczególnie w stosunku do kobiet), walka z patologiami środowiska pracy (np. praca w godzinach nadliczbowych, mobbing etc.) i promowanie właściwych relacji między pracownikami i pracodawcami.
Planuje się promowanie gier wideo jako dzieła kultury – ze szczególnym uwzględnieniem polskich wersji językowych (zarówno gier polskich producentów, jak i zagranicznych)