Branża okienna doczekała się swojego wirtualnego serwisu

Mariusz Zielke
20-10-2000, 00:00

Branża okienna doczekała się swojego wirtualnego serwisu

W ostatnim czasie obserwujemy prawdziwy wysyp portali branżowych. Swoich serwisów tematycznych, i to na niezłym poziomie, doczekała się nawet branża okienna.

Portale branżowe w takich sektorach gospodarki jak finanse czy medycyna pojawiają się jak grzyby po deszczu. Powstające często kosztem wielu milionów złotych nie zawsze proponują użytkownikowi jakość odpowiadającą nakładom. W ich cieniu rodzi się wiele przedsięwzięć, które nie tylko nie wysysają od inwestorów astronomicznych sum, ale nawet generują zyski.

Okno na świat

Ciekawie prezentują się dwa portale poświęcone branży okiennej. Pierwszy — działający pod adresem www.polskieokna.pl — skupia się głównie na stolarce okiennej. Serwis nie jest zbytnio rozbudowany. Zawiera cykl artykułów i porad na tematy branżowe, spis targów, przegląd prasy.

Ponadto można na nim znaleźć zbiór przepisów dotyczących prawa budowlanego. Najważniejszym elementem serwisu jest jednak baza teleadresowa umieszczona w spisie powiatowym, z którym użytkownik komunikuje się za pomocą mapki. Poza kontaktami teleadresowymi, do każdej firmy można wysłać zapytanie ofertowe. Podstawową wadą tej witryny jest jednak wąskie podejście do tematu i mała liczba firm umieszczonych w bazie. Nader skromna jest także liczba porad i artykułów.

Okno w sieci

Większe ambicje ma www.oknonet.pl. Serwis, uruchomiony w lipcu 2000 roku. Zawiera już ponad 3,8 tys. pozycji w powiatowej bazie danych, skonstruowanej w sposób niemal identyczny jak na witrynie polskieokna.pl. Ponadto strona zawiera katalog z podziałem na konkretne produkty, w którym oprócz okien umieszczono różne akcesoria, maszyny, programy, systemy i technologie produkcyjne. Za wpis do mapy powiatowej firma nie pobiera żadnych opłat. Natomiast umieszczenie w katalogu kosztuje 200 (pojedyncze) lub 300 zł (w kilku kategoriach) rocznie. Brakuje niestety możliwości wysłania zapytania ofertowego z listy teleadresowej mapki. W katalogu również nie przewidziano takiej możliwości, można jednak skorzystać z linku do poczty elektronicznej niektórych firm.

Przyszła giełda

Oknonet chce stać się giełdą branży okiennej, na razie jednak na serwisie nie ma żadnego sklepu internetowego. Stworzenie systemu transakcyjnego wymagałoby też dużo większych nakładów finansowych.

Witryna podobnie jak poprzednik zawiera sporo porad, artykułów i opracowań na tematy związane z branżą. W przyszłości mają pojawić się zestawienia i rankingi dotyczące rynku. Dla oddechu jest parę sondaży i ciekawostek.

Internauta, który chce się dowiedzieć, dlaczego okna drewniane są lepsze od PCV lub czy szkodliwość tych ostatnich jest mitem czy nie, powinien koniecznie zajrzeć do portalu branży okiennej. Przy okazji może dowiedzieć się czegoś o technologiach produkcji, czy też zgłębić kwestię wykorzystania do montażu złączek automatycznych.

Mariusz Zielke

m.zielke@pulsbiznesu.com.pl

OKNO NA BRANŻĘ: Główną zaletą dwóch portali branży okiennej są bazy danych teleadresowych zawierające informacje o kilku tysiącach podmiotów, działających w tym sektorze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Branża okienna doczekała się swojego wirtualnego serwisu