Branża oponiarska poprawi serwisowanie

opublikowano: 04-06-2019, 22:00

Startuje program certyfikowania warsztatów wulkanizacyjnych. Kierowcy mają być bezpieczniejsi.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) oraz TÜV SÜD uruchamiają oficjalnie zgłoszenia do certyfikacji dla wszystkich serwisów oponiarskich. Pomysł niezależnego certyfikatu oponiarskiego zrodził się z potrzeby poprawy poziomu jakości obsługi w serwisach oponiarskich oraz docenienia starań dobrych serwisów. To także wyróżnik przyciągający nowych klientów, którzy będą łatwo mogli znaleźć certyfikowaneserwisy na mapie. Dlaczego to ważne? Bo w czasie jazdy autostradą opona obraca się ponad tysiąc razy na minutę. Błąd serwisowy czy uszkodzenie opon w warsztacie może zakończyć się tragedią. Konsekwencje każdego takiego błędu ponoszą kierowcy.

Zobacz więcej

Opony do aut ciężarowych (fot. Bloomberg)

To jedyny certyfikat w Polsce, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon oraz sieci serwisowych i ekspertów z branży. Pozwoliło to stworzyć jednolite kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon. Certyfikat oponiarski jest otwarty dla wszystkich serwisów zajmujących się oponami w Polsce — sieciowych, niezależnych czy nawet ASO.

— Ucieszył nas fakt, że zdecydowana większość serwisów, które podeszły do pilotażowych audytów, przeszło proces certyfikacji pozytywnie — mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Certyfikat oponiarski obowiązuje przez 2 lata (pod warunkiem wykonania skróconego audytu nadzoru po roku). PZPO będzie też prowadzić bezpłatne szkolenia z przygotowania się do audytu certyfikacyjnego. O liście certyfikowanych warsztatów będą informowani kierowcy oraz właściciele dużych flot pojazdów. Kampania marketingowa kierowana do nich jest od początku jednym z głównych założeń tego projektu.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy