Browar stawia na lokalny rynek

Ryszard Gromadzki
opublikowano: 2003-03-19 00:00

Czarnków. Około 40 tys. hektolitrów piwa zamierza sprzedać w 2003 r. browar w Czarnkowie (woj. wielkopolskie).

— Cała sprzedaż browaru koncentruje się na terenie powiatów Czarnków, Piła i Wałcz — twierdzi Jerzy Konieczko, prezes browaru.

W jego opinii, w warunkach monopolizacji rynku piwowarskiego przez kilku największych producentów, małe browary mogą skutecznie zaistnieć wyłącznie w swoim najbliższym otoczeniu.

— Nasza jedyna marka, piwo Noteckie, sprzedawane jest przede wszystkim w sieci detalicznej, 60 proc. sprzedaży to piwo butelkowe, reszta przypada na piwo beczkowane — twierdzi Jerzy Konieczko.

Browar w Czarnkowie jest ostatnim browarem w Wielkopolsce, który w 100 proc. należy do Skarbu Państwa. Zakład zatrudnia 45 osób.