"Firma planuje umocnienie swojej pozycji jako lidera poprzez rozbudowę sieci sprzedaży o duże jednostki handlowe i centra meblowe umiejscowione w dużych aglomeracjach miejskich" - powiedział PAP Robert Pawlos z działu marketingu Black Red White SA.
Nowe wielkopowierzchniowe salony meblowe spółka otwiera w Warszawie, Będzinie, Zabrzu i Chorzowie. Wyda na to około 90 mln zł. Pod koniec roku BRW ma mieć 38 salonów meblowych w kraju. Ponadto firma zamierza rozwijać sieć sklepów patronackich, których obecnie jest ponad tysiąc.
Holding Black Red White skupia ponad 20 różnych firm produkcyjnych i handlowych w Polsce, Niemczech, Grecji, Ukrainie, Białorusi i Rosji. W tym roku na konsolidację grupy BRW przeznaczy około 50 mln zł. "Proces konsolidacyjny będzie się składał z objęcia pakietów kontrolnych udziałów oraz dokapitalizowania spółek zależnych" - powiedział Pawlos.
BRW prowadzi procesy konsolidacyjne od kilku lat, m.in. podwyższyła kapitały zakładowe w produkującej krzesła i stoły Trax- BRW, kupiła 60 proc. udziałów w spółce Composoft działającej w sektorze usług informatycznych, zawiązała spółkę Komplet Plus w Mielcu produkującą tapicerki, utworzyła firmy handlowe na Ukrainie i Białorusi.