Brytania musi eksportować do emerging markets

MWIE, Bloomberg
opublikowano: 2011-02-07 11:54

Wielka Brytania nie powinna ulegać złudzeniu, że słaby funt wystarczy, by zwiększać eksport, uważa Ernst & Young.

Konieczne do tego są nowe inwestycje oraz zwiększanie konkurencyjności na rynkach międzynarodowych. Kraj powinien też zmienić orientację w kierunku sprzedaży na rynkach wschodzących, a zwłaszcza w grupie BRIC, zaleca firma doradcza.

Jak wynika z prognoz Ernst & Young, wartość dóbr i usług wyeksportowanych przez Brytyjczyków będzie rosła w ciągu bieżącej dekady średnio o 8,5 proc. rocznie, podczas gdy w ostatnich trzech latach spadała ona co roku przeciętnie o 1,8 proc.

Udział gospodarki z Wysp w światowym eksporcie stale zmniejsza się od drugiej wojny światowej za sprawą niskiej sprzedaży w krajach rozwijających się oraz, jak podkreśla firma konsultingowa, stale przewartościowanego funta.

Od 2007 r. kurs funta względem koszyka walut obniżył się o 22 proc.