Brytyjczycy pokochali dietetyczne lody

70 proc. mniej kalorii gwarantuje Halo Top and Oppo, producent lodów z Londynu, który niedawno uruchomił sprzedaż w supermarketach na Wyspach — napisał „The Guardian”.

Być może wiadomość nie byłaby dla Brytyjczyków taką sensacją, gdyby nie fakt, że są oni jednym z najbardziej otyłych narodów w Europie.

„Zapomnij o takiej alternatywie jak mrożone jogurty, sorbety i produkty bez mleka. W 2018 r. dostaliśmy pełen wybór lodów mlecznych, które trafiły na półki sklepów, a mimo zawartości mleka i śmietany oferują o 70 proc. mniej kalorii niż takie luksusowe marki, jak Häagen-Dazs czy Green & Black’s!” — napisał portal. Propozycja trafiła w gust klientów.

— W ciągu pierwszych 7 tygodni roku fiskalnego zarobiliśmy więcej niż w całym poprzednim. To jest hit — mówi Charlie Thuillier, współwłaściciel Oppo.

W lodach Oppo zamiast cukru są jego zamienniki, np. stewia. Są one wzbogacone o olej kokosowy, błonnik pokarmowy i białka jaj. Chociaż mają mniej tłuszczu, śmietany i cukru, zachowały swój smak. Opracowanie recetur i dobór składników w produktach o obniżonej zawartości kalorii zawsze jest wyzwaniem „technologicznym” — komentują eksperci. Bez współczesnej inżynierii biotechnologicznej nie byłoby to możliwe.

To samo wcześniej zrobił m.in. Unilever, który wszedł na rynek z niskokaloryczną linią Breyers Delights oraz Ben & Jerry’s Moo-phoria — lodami o obniżonej liczbie kalorii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Brytyjczycy pokochali dietetyczne lody