Brytyjski przemysł motoryzacyjny zapadł w letarg

opublikowano: 31-01-2019, 17:20

Brytyjski przemysł motoryzacyjny odnotował spadek inwestycji w zeszłym roku. To skutek opóźniania decyzji przez producentów samochodów dotyczących modernizacji maszyn i fabryk w związku z rosnącym niepokojem o wpływ twardego brexitu.

Wydatki spadły o 46 proc. do 589 mln GBP (769 mln USD), co jest najniższą wartością od czasu globalnego kryzysu finansowego, wynika z danych zaprezentowanych przez Stowarzyszenie Producentów Samochodów (Society of Motor Manufacturers). 

Inwestycje w branży motoryzacyjnej mają charakter cykliczny, ale istnieją inwestycje, które producenci muszą podjąć, aby utrzymać produktywność i zachować konkurencyjność. Wiele z nich jest wstrzymanych - powiedział Mike Hawes, dyrektor generalny SMMT.

Wydatki spadły poniżej progu 1 mld funtów po raz pierwszy od 2012 r., kiedy SMMT zaczęła gromadzić statystyki inwestycyjne. Od 2013 r. obniżyły się aż o 90 proc. 

Tymczasem produkcja samochodów osobowych w Wielkiej Brytanii spadła o 9,1 proc. do 1,52 miliona samochodów w 2018 r. To najniższa wartość od pięciu lat. Z kolei liczba sprzedanych samochodów w Wielkiej Brytanii spadła o 16 proc.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu