
Wskaźnik PMI dla usług w Wielkiej Brytanii w finalnym oszacowaniu na marzec 2023 r. wyniósł 52,9 pkt schodząc z poziomu 53,5 pkt w lutym. Niemniej cały pierwszy kwartał usługi zaliczyły do nadspodziewanie udanego i były motorem napędowym drugiej po względem wielkości gospodarki w Europie.
Odczyt okazał się jednak nieco wyższy od konsensusu rynkowego, który zakładał spadek do 52,8 pkt.
Jak podkreśliła S&P Global, stojąca za badaniem, skok nowych transakcji wiązał się z poprawą zaufania konsumentów, a wzrost sprzedaży eksportowej – który był najsilniejszy od co najmniej 2014 r., kiedy rozpoczęto archiwizowanie porównywalnych danych – był wspomagany przez silne ożywienie podróży służbowych.
PMI pokazał również, że oczekiwania biznesowe poprawiły się piąty miesiąc z rzędu, a optymizm co do perspektyw biznesowych był najwyższy od marca ubiegłego roku.
Problemem nadal pozostaje jednak inflacja i rosnące koszty finansowania zewnętrznego będące skutkiem podnoszenia stóp procentowych.